poniedziałek, 12 czerwca 2017

Stadion miejski Legii Warszawa

Stadion miejski Legii Warszawa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego
Stadion piłkarski znajdujący się w Warszawie, przy ulicy Łazienkowskiej 3, gdzie swoje mecze na co dzień rozgrywa miejscowa Legia.
Ciekawostka 
- w czasie II WŚ stadion znalazł się w posiadaniu Niemców, co uchroniło go przed zniszczeniem,
- koszt całkowitej budowy wyniósł 460 milionów zł,
- mieści 31 103 miejsc,
- rekordowa frekwencja wyniosła 40 000 widzów podczas meczu Legii Warszawa z ŁKS-em Łódź ,
- od 19 lipca 2011 roku do 31 grudnia 2014 roku obiekt nosił nazwę Pepsi Arena,
- w 2010 roku obiekt został nominowany do nagrody na najlepszy stadion w międzynarodowym plebiscycie Stadium Business Awards,
- na stadionie mecze rozgrywały takie potęgi jak Real Madryt, FC Barcelona, Arsenal Londyn, Borussia Dortmund, Ajax Amsterdam, czy Sporting Lizbona.
Jak dojechać?
Polecam transport samochodem lub pociągiem. Osobiście wybrałem drugą opcję. Z Poznania dojechałem na Dworzec Centralny w Warszawie. Następnie tramwajem numer 9 jedziemy na Most Poniatowskiego. Schodami schodzi w dół i autobusem numer 185 docieramy na przystanek Legia-Stadion.
Bilet na mecz
Bilety na mecz wahają się od 33 do 65 zł. W przypadku gdy nie posiadamy karty kibica, do wejściówki trzeba doliczyć dodatkowe 5 zł. Jeżeli chodzi o mecze Ligii Europy i Ligii Mistrzów wejściówki są znacznie droższe. Sam miałem przyjemność być na meczu Legend LaLiga z Legendami Polski.  W tym przypadku cena biletu wyniosła równe 100 zł.
Przed meczem i w trakcie
Tak jak wspomniałem byłem na meczu byłych gwiazd ligi hiszpańskiej i polskiej. Przed meczem można było zdobyć autograf lub zrobić sobie zdjęcie z byłymi piłkarzami. W trakcie meczu atmosfera była bardzo sielankowa. Spiker stale rozgrzewał kibiców do aktywnego kibicowania, a piłkarze na luzie rozgrywali swoje akcje.
Podsumowanie
Gdy przed wyjazdem oglądałem zdjęcia obiektu, to nie zrobił on na mnie żadnego wrażenia. Po zobaczeniu stadionu na żywo było znacznie lepiej. Stadion ma "klimat". Pomimo, że mieści niewiele ponad 30 000 miejsc, w środku jest ładny i zadbany. Każdemu kto nie był polecam :)

3 komentarze: