poniedziałek, 6 lutego 2017

Poznań top 10 miejsc

Poznań
Jak dotąd opisałem kilka europejskich miast i piłkarskich stadionów. Warto w końcu wspomnieć coś o mieście, w którym na co dzień mieszkam, studiuję i pracuję. W którym żyję! Poznań - miasto leżące w województwie wielkopolskim, piąte pod względem liczby ludności miasto w Polsce, miasto akademickie, miasto galerii handlowych, miasto koziołków, pyr i rogali świętomarcińskich. Mógłbym tak długo, ale skupmy się może na zwiedzaniu :)
Jak dotrzeć?
W zależności gdzie mieszkacie, do Poznania możecie dotrzeć 4 środkami transportu: autobusem, pociągiem, samochodem oraz samolotem. Wszystkie rodzaje środków transportu w Poznaniu są całkiem nieźle rozwinięte. Czasami można mieć małe zastrzeżenia do PKP, ale to temat na osobny wpis :)
Tyle o środkach komunikacji. Najwyższa pora na... lista, lista top lista moich miejsc w Poznaniu.
Miejsce 10
Stary Browar. W Poznaniu na jednego mieszkańca przypada największy odsetek galerii handlowych w Polsce. Wszystkie są niezwykłe. Jednak połączenie elementów dawnego browaru z nowoczesnością, komponuje się wspaniale. Musisz tu być :)
Źródło: http://www.alumen.com.pl/obrazy/browar1.jpg
Miejsce 9
Niesamowite murale, które cieszą oko i ubarwiają szarą, miejską rzeczywistość. W samym mieście jest ich kilkanaście. Według mnie najładniejszy poniżej.
Miejsce 8
Zamek cesarski, czyli dawny dom cesarza niemieckiego i króla Prus Wilhelma II. Atrakcję można zwiedzać z przewodnikiem, co pozwala zobaczyć liczne zakamarki, czy 5-tonowy tron dawnego władcy.
Miejsce 7
Międzynarodowe Targi Poznańskie, czyli miejsce, w którym z pewnością nie będziemy się nudzić. MTP są największymi Targami w Europie Środkowo-Wschodniej. Do najciekawszych wydarzeń należą: targi dla graczy, wielbicieli anime, luksusowych aut, czy pasjonatów zdrowego trybu życia.
Miejsce 6
Drugi ogród zoologiczny pod względem powierzchni w Polsce, czyli Nowe Zoo. Jeżeli chcemy obejrzeć na żywo misia Baloo, Cisne, czy inne niezwykłe zwierzęta to nie może Ciebie tu zabraknąć. Osobiście byłem raz. Najbardziej spodobały mi się największe ze zwierząt, czyli słonie :)
Miejsce 5
Brama Poznania ICHOT, która jest Interaktywnym Centrum. W słuchawkach na uszach poznajemy historię Poznania i zwiedzamy okoliczne budynki. Nie da się tego opisać. Trzeba tu być!
Miejsce 4
Park Cytadela - największy park w Poznaniu, utworzony na pozostałościach dawnej twierdzy pruskiej. Idealne miejsce do odpoczynku, czy aktywnego spędzania czasu.
Miejsce 3
INEA Stadion - każdy, kto choć trochę interesuje się piłką nożną nie może zapomnieć o stadionie, gdzie na co dzień swoje mecze rozgrywa miejscowy KKS Lech Poznań. Obiekt wygląda bardzo, ładnie. Zwłaszcza nocą. Warto znaleźć wolną godzinę i zwiedzić stadion od środka, gdzie zobaczymy szatnię piłkarzy, loże VIP, czy zdobyte trofea (na szerszą relację zapraszam do zakładki Stadiony piłkarskie).
Miejsce 2
Warta, która jest trzecią pod względem długości rzeką w Polsce. W korycie rzeki, można legalnie spożywać przyniesiony prze siebie alkohol :) Świetne miejsce do relaksu i odpoczynku.
Miejsce 1 (nie mogło być inaczej) - Stary Rynek, czyli serce Poznania. Zobaczymy tu piękny renesansowy ratusz z trykającymi koziołkami...
domki budnicze, które w epoce renesansu należały do nieco biedniejszych kupców, liczne uliczki, restauracje, czy kluby. Osobiście polecam odwiedzić Rynek w godzinach wieczornych, by poczuć mentalność ludzi i niepowtarzalny poznański klimat.


Przedstawiłem Wam listę 10 ulubionych miejsc, w których najczęściej spędzam czas. Wiele wspaniałych atrakcji po prostu pominąłem. Poznań jest tak klimatycznym miejscem, że każdy znajdzie tu coś dla siebie i z pewnością wróci po raz kolejny, bądź tak jak ja zostanie tu na dłużej :)

30 komentarzy:

  1. Nice aczkolwiek myślałam że będą same puby i stadion na pierwszym miejscu, no właśnie czemu nie na 1? �� może tak lista top10 poznańskich pubów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze wyszedłbym na jakiegoś kibola :D Dobry pomysł z tymi pubami. Top 50 pubów poznańskich :) Kiedyś to zrealizuję!

      Usuń
  2. Spoko lista. Jak będę kiedyś w Poznaniu to zwrócę większą uwage na murale :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No Laura wypadałoby ;) Napisz to podrzucę gdzie co i jak:)

      Usuń
  3. W zamku cesarskim jeszcze nie byłam, muszę to nadrobić przy najbliższej okazji.😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o większości tych miejsc,a w Poznaniu byłam jakoś dwa razy, ale niestety nie w formie zwiedzania tylko jadąc na lotnisko, więc widziałam miasto tylko tak przejazdem ;)
    KLAUDIALISIECKA BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem polecam zatrzymać się nieco dłużej w Poznaniu :)

      Usuń
  5. Poznań jeszcze przed Nami, ale na pewno odwiedzimy, któreś z tych miejsc. Zapraszamy do Nas na wpis o Tatrach i nie tylko! Pozdrawiamy!
    http://artoflife.pl/zima-w-tatrach/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam. Z pewnością nie będziecie zawiedzeni :)

      Usuń
  6. Jeszcze nigdy nie byłam w Poznaniu. Murale, Stary Rynek i Warta...Pięknie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miasto ma swój klimat. Zwłaszcza nocą :) Zapraszam serdecznie.

      Usuń
  7. Byłam w Poznaniu raz na dworcu autobusowym przejazdem z Gdańska. Chyba trzeba się w końcu na zwiedzanie wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie ! Narobiłeś mi ochoty na ten Poznań ;) Byłam tam raz jako dziecko z pierwszej klasy podstawówki, ale dużo pamiętam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. No proszę, czas wybrać się do Poznania, bo jeszcze nigdy nie byłam.Twój wpis bardzo się przyda!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłem jakoś pomóc :) Poznań czeka:)

      Usuń
  10. byłam w Poznaniu w zeszłym roku:) ładne miasto, ma swój urok taki - można rzec - niezbrukany kiczem:) obserwuję;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiczu z pewnością brak ;)

      Usuń
    2. to wbrew pozorom bardzo ważne w krótkiej charakterystyce miasta dla potencjalnych turystów:D pozdrawiam z -13 stopni za oknem;p

      Usuń
    3. Jeden z ważniejszych czynników :) U mnie za oknem "tylko " -4 :P Pozdrawiam przy ciepłej herbatce:)

      Usuń
  11. Dla mnie Poznań to przede wszystkim Targi. W planach mam jednak jego podróżnicze odkrywanie, mam nadzieję już niebawem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja lokalno-patriotycznie polecam:
    - rezerwat meteorytów i Górę Morasko - ładne miejsce na niedzielny spacer, gratka dla rowerzystów, co lubią muldy i hopki. Oczywiście KONNO NIE MOŻNA więc tego nie robimy... ;p Góra Morasko to najwyższe wzniesienie w Poznaniu, a z górki przy Aquanecie jest bardzo ładny widok - widać nawet Twój ulubiony stadion :-)
    - w niedzielę trasa rowerowa przez poligon Biedrusko - mega widoki, po prostu unikalny stepowy krajobraz, do tego ruiny kościoła oraz miejsca, gdzie kręcono Ogniem i mieczem. Oczywiście, KONNO NIE MOŻNA, więc... blabla :D
    - bardzo ładne miejsce, na rower i na spacer - rezerwat Radojewo, niezły quest znaleć wszystkie ruiny i krzyże.
    POZDRO z mojej uluionej części "miasta" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za wskazówki :) Z pewnością wybiorę się we wszystkie miejsca. Najbardziej, jak się domyślasz zainteresowała mnie Góra Morasko, z której zobaczę swój ulubiony stadion :) Pozdrawiam;)

      Usuń
    2. Tzn z samej Góry Morasko nie widac, bo szczyt jest w lesie. Spod Aquanetu widac, chociaż teraz z tym smogiem to nie wiem :D

      Usuń
    3. Jeżeli powietrze się nieco oczyści to spróbuję wyszukać stadion spod Aquanetu :)

      Usuń
  13. Na razie kalendarz mamy zapchany, ale może znajdzie się miejsce na jakąś jednodniówkę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Udało mi się zwiedzić kilka z tych miejsc, niestety ograniczyły mnie terminy zawodowe i umowa z wypożyczalnią samochodów. Poznań to piękne miasto, polecam jako kierunek weekendowego wypadu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Poznań spodobał Ci się. Zachęcam do kolejnych odwiedzin. Zwłaszcza latem :)

      Usuń